don't grow up. today.

sov länge. myste länge med nyss hemkommen man & nyvaken vovve. Ville aldrig gå upp. Lade mig i soffan en stund. Sedan rann morgonen iväg, sprang till Apoteket med min onda höft (påcyklad i lördags men det är en annan historia kan jag känna), kom med bussen. Överlämnade Bepanten till Camilla som inhandlades på Apoteket. Skulle göra mitt jobb men 4åring på kontoret ville promt bygga pärlplatta med mig. Synd att han bara vikarierar nu när han inte måste vara på dagis. Annars kan jag känna att just pärlplattor är mitt kall. Jobbade, fikade, skrattade, ojade mig över höften som känns som höften of a 80åring, skrattade, pratade allvar men kunde inte hålla mig. Skrattade ännu mer. Sedan hemåt, lämna pappa, hämta pizza, 3 trappor upp med mamma i släptåg. Matmatmat. Åka till mormor. Fick en pumpa som mormors kompis odlat. Hon berättade hur man kan tillaga den & gav mig ett muntligt recept som jag glömde lika fort som jag nickade förstående. Men lätt lät det, tyckte jag men ångrade mig direkt. Inte alls lätt för jag har ALDRIG provat pumpa. Men det ska gå sådetså. Hoppade in i bilen, tog promenad med mamma & vovve vid kyrkan. Promenerade mot centrum, ringde Camilla. Som ville hålla vovven när jag handlade chips. Slutade med att vi blev förföljda av överförfriskad australiensare. Usch. Nu hemma, myser med vovve & chips.

funderar över saker man inte riktigt förstår, hur människor agerar & hur de rättfärdigar sina beteenden på helt ologiska sätt. Kommer aldrig att förstå.

Imorgon ska jag klippa mig. & laga lunch  till Malin. Kommer att bli en fin dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0